Info over de yogalessen 

Elke yogales bij Eat Live Yoga kan je apart volgen. Het is natuurlijk fijner als je probeert elke week een lesje mee te pikken, zo voel je gezondheidsvoordelen en effecten van yoga en de veranderingen in je lichaam en geest. 

 

Best beoefen je yoga elke week, zo krijg je de poses beter onder de knie en hoef je niet zo hard na te denken over links en rechts. Langzamerhand kan je dan beter focussen op het effect van de houdingen en stretches, wat yoga doet met jouw lichaam en geest. 

Ben je nieuw bij Eat Live Yoga? Wil je met yoga starten? Je kan steeds inspringen, de lessen volgen elkaar niet persé op. We passen de oefeningen aan voor zowel beginners als gevorderden in eenzelfde les. 

 

Een les reserveren of annuleren doe je via het onlinebookingsysteem.

Er zijn yogamatjes aanwezig die na elke les worden schoongemaakt. Als je wilt, kun je je eigen yogamatje erbovenop leggen.

Doe je mee aan de LIVESTREAM yogalessen via ZOOM. Zorg dat je een half uur op voorhand je laptop/mobiel bij de hand hebt, een stil plekje hebt opgezocht, en volgende zaken klaarliggen hebt: een matje (of tapijt waar je niet mee kan uitglijden), twee yogablokjes (of stevige kussens of twee dikke boeken), een riem (of sjaal) en een dekentje of fleece. 

 

Heb je last van je polsen, vraag dan een kleine frottéhanddoek, die je kunt oprollen om onder je polsen te leggen.

 

Mag ik je vragen om steeds op tijd te komen. Vanaf 10min. voor de les begint, gaat de deur open, niet vroeger zodat ik de yogastudio in alle rust kan voorbereiden. Bel om binnen te komen via de witte zijdeur. Ben je te laat, gelieve hiervoor begrip te hebben dat de deur voor jou niet meer geopend wordt zodat we ongestoord de les kunnen aanvangen.

Ook starten de LIVESTREAM yogalessen via ZOOM heel stipt. Ben je te laat kan je niet meer aanmelden, zo verloopt de online les in alle rust. 

 

Yoga beoefen je het best op een lege maag. Het is daarom aangeraden om 2 uur voor aanvang van een yogales geen zware maaltijd te eten. Een stuk fruit of een yoghurtje is geen probleem.

 

Na de les kan je best en paar slokken (kruiden)thee of kokoswater drinken om de door de yogales vrijgemaakte afvalstoffen te helpen afvoeren en je te hydrateren.

Draag comfortabele, maar niet al te loszittende kledij. Liefst geen sterke parfum. Deodorant mag wel. Yoga beoefenen we op blote voeten of antislipsokken.

 

Schoenen, jas en tas kan je in de gang laten hangen, de buitendeur wordt steeds gesloten voor de les begint.

 

Respecteer de stilte en vergeet vooral niet je mobiele telefoon uit te schakelen.

 

Deelname aan de yogalessen online en in de studio, is geheel op eigen risico. Eat Live Yoga is niet aansprakelijk voor letsel en/of schade van enigerlei aard als gevolg van de activiteiten van de deelnemer, noch voor verlies of beschadiging van eigendommen.

 

Ben je allergisch aan bloemengeuren of andere etherische oliën, deel dit mee voor de les begint.

 

De yoga zoals die wordt aangeboden, is bedoeld als vrijetijdsbesteding en niet ter vervanging van medisch noodzakelijke behandelingen of therapie. Bespreek lichamelijke en/of psychische klachten daarom altijd met een gekwalificeerd arts vooraleer je aan de beoefening van yoga begint. Informeer ons over eventuele blessures, medische problemen of zwangerschap. Dit vormt de basis voor een veilige yogabeoefening en stelt ons in de mogelijkheid om waar nodig, mogelijk variaties op de poses aan te reiken. Zie ook de privacyverklaring onderaan de pagina.

 

Luister naar je eigen lichaam, forceer nooit, vergelijk jezelf absoluut niet met anderen, adem en glimlach :-)

 

Really, what I want as a teacher is for my students to be safe, have fun, and get a bit of a challenge—and maybe, hopefully, learn something about themselves along the way. 

(yogateacher Kat Heagberg)

Heb je een vraag? Stuur gerust een mail naar eatliveyoga@gmail.com of neem contact op via de facebookpagina 

© 2020 by Eat Live Yoga. All rights reserved.           Privacyverklaring